Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.
Czym jest filtr Google
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas szybkiego działania. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem fachowcom.