Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?

13 sierpnia 2021

Audyt strony internetowej - więcej szczegółów o tej usłudze odnajdziesz w tym miejscu.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem wielu czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak szybkość ładowania się witryny, metadane, strukturę nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Nie licząc samego wyliczenia błędów oraz nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone również instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, a także poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykazała ona wszystkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Darmowy audyt SEO nie wykaże wszystkich uchybień na stronie

Online znajduje się mnóstwo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Wady? Jest ich mnóstwo. Dema czy też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą funkcji, są niedoskonałe. Jeśli już przyuważą jakieś nieprawidłowości na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Wiele błędów (przykładowo w kodzie) spostrzec można jedynie podczas analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy zaczekać zwykle od kilku dni do około miesiąca. Termin na przygotowanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich poważnych błędów ukrytych na stronie. Jeżeli strona była postawiona na ogólnodostępnym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do poprawy może być dużo. Jeśli witryna wolno się wczytuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na najistotniejsze dla klienta frazy, to również są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Jakie niedociągnięcia odkrywa audyt SEO?

Rzetelnie zrealizowany audyt SEO może ujawnić sporo błędów strony, między innymi:

  • niska prędkość wczytywania się strony w wersji desktopowej i mobilnej,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
  • powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość zawartości strony,
  • jakość kodu witryny,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]