Na pbnmarket.pl znajdziesz aktualną ofertę private blog network.
Żeby konsument spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale także postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i pomocne dla użytkownika artykuły. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN i ich minusy oraz atuty
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie wykorzystywane jako jeden z punktów szerokiej strategii reklamowej, co wypada mocno zaznaczyć, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.
Jak zastosować PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym
Prywatne sieci blogów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie przedstawione są istotne dane kontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, nazwa i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym lub artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Następny skuteczny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są użyteczne, godne uwagi teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym, finansami czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO