Sporo śmieci nie może trafić do zwykłego pojemnika. Chodzi tu przede wszystkim o te, które produkowane są w toku wszelkiego rodzaju remontów, gruntownych porządków na poddaszu bądź w piwnicy oraz odśnieżania. Śmieci jak np. gruz, chemikalia, elementy podłóg i okien, ziemia lub elementy gumowe powinny zostać zebrane do specjalnego kontenera ustawionego na czas wykonania robót. Jak złożyć na niego zamówienie? Który z dostępnych modeli kontenera będzie w naszym przypadku najodpowiedniejszym wyborem?
Kontenery na gruz – rodzaje i objętość
Wybierając kontener, warto skoncentrować się zwłaszcza na jego pojemności. Jeśli ta będzie zbyt mała, po prostu nie pomieszczą się w nim wszystkie odpady wytworzone podczas prac. Jeżeli natomiast wybierzemy za duży kontener, wydamy więcej niż to konieczne , bowiem cena wynajmu jest zależna między innymi od jego kubatury. Największe kontenery na gruz i inne odpady mają objętość dochodzące do kilkunastu metrów sześciennych. W większości prac remontowych w zupełności odpowiednie będą jednak kontenery o pojemności 6 m3 – bez problemu zmieścimy w nich gruz, zdemontowane ościeżnice i okna, jak również skute płytki ceramiczne lub zdjęte panele podłogowe.
Kontener – gdzie go wypożyczyć?
Kontener na gruz możemy wynająć od podmiotu zajmującego się przewozem i recyklingiem odpadów. Przedsiębiorstwa tego typu działają nie tylko w dużych miastach, takich jak Wrocław czy Kraków, ale również w małych miejscowościach. Firma przywozi kontener we wskazane miejsce. Kontener musi zostać zapełniony w wyznaczonym w umowie czasie. Jeśli nie dotrzymamy terminu, dostawca kontenera może nałożyć kolejne opłaty. Po wypełnieniu wynajmujący odbiera od nas kontener wraz z zawartością, która następnie trafia do legalnej utylizacji.