Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

21 kwietnia 2019

Zajrzyj w to miejsce, żeby zlecić pozycjonowanie

Funkcjonują 3 popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep odzieżowy Widzew”)
– miasto (“saksofonista Kraków”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy firma ma niewielki budżet reklamowy i nie może walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny model pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Philips S1310/04 srebrna,
– smartfon Huawei P30 czerwony,
– buty puma Drift Cat białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego piosenkarza, Święto Pracy czy Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków należy zacząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść witryny.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]